Alledaagse projecten en kleine problemen
Met Handyman XL herpositioneert de franchiseformule zich van “accessoires en onderdelen voor elektrisch huishoudelijke apparatuur” naar “praktische oplossingen voor alledaagse projecten en kleine problemen”. De pilotstore in Den Bosch wordt het vertrekpunt van de koers die Handyman de komende jaren wil volgen.
Die herpositionering komt ook naar voren in andere assortimenten en services. Handyman XL biedt accessoires en onderdelen voor audio- en video-apparatuur, witgoed, computers, notebooks en tablets, tuingereedschap, elektrisch gereedschap, fiets, auto en scooter en kleine klussen. Verder is er ruimte voor themapresentaties en er worden presentatieschermen van leveranciers in de schappen geïntegreerd. Nieuw in de shop zijn de zorgmiddelen en hulpmiddelen voor kleine persoonlijke ongemakken.
Werkplaats voor reparaties
Handyman XL wil in de winkel ook ruimte voor een werkplaats creëren. Bij dit servicepunt worden reparaties uitgevoerd aan kleine huishoudelijke apparatuur, laptops, tablets en smartphones. Voor groot huishoudelijke apparatuur worden klanten doorverwezen naar geselecteerde reparateurs.
Handyman, onderdeel van de Elka Pieterman Group, telt 82 winkels in Nederland en ruim 20 in België. De franchiseformule is gespecialiseerd in accessoires en onderdelen voor elektrische huishoudelijke apparaten.