Bietenburger bij Ikea
Tjeerd van der Laan, de achterkleinzoon van de oprichter van Zwanenberg, zegt dat de stap naar niet-vleesproducten noodzakelijk was voor het bedrijf. “We zien in Europa de vleesconsumptie dalen“, zegt hij aan MT.nl. “We heten Zwanenberg Food Group en voor continuering van je bedrijf moet je niet alleen in vlees denken, maar moet je ook meer met food doen.”
Daarom worden sinds enkele maanden bietenburgers, wortelburgers en sperziebonenburgers verkocht in de supermarkten van Jumbo en Deen. Ook bij Ikea is de bietenburger sinds enkele weken te vinden, als proefproject.
In de toekomst wil Van der Laan nog verder investeren in innovaties. Zo wil hij het mogelijk maken voor kleinere partners om zich aan te sluiten bij Purple Bee Hive. “Wij hebben alle software, de sales, de logistiek. Waarom zouden kleine, leuke initiatieven dat niet kunnen gebruiken? Bij een Albert Heijn zitten ze niet te wachten op kleine bestelbusjes die producten komen leveren. Die kleine initiatieven kunnen op ons meedraaien. Voor ons is het leuk innovatieve partners te binden. Zo brengen we met elkaar sneller nieuwe dingen naar de markt.”