“Traffic genereren”
“In onze strategie zetten wij enerzijds in op verdere uitbreiding van het ‘cadeau-assortiment’ en focussen wij anderzijds op het toevoegen van ‘handige services’. Hierbij kunnen wij, met onze winkels, voor diverse partijen, fungeren als inname- en uitgavepunt. Met het toevoegen van telefoonreparatie, vergroten wij onze relevantie en zien wij kansen om meer traffic te genereren voor onze winkels”, zegt Joost Bakker van Primera.
Daarnaast zal de keten ook samenwerken met mobiele operators en fabrikanten om een kanaal aan te bieden voor de afhandeling van reparaties. PostNL zal daarbij instaan voor de verdeling van de telefoons naar het reparatiecentrum.
Telerepair-groep zal dan instaan voor de reparaties. “Door de samenwerking met Primera beschikken wij nu ook over een landelijke dekking en servicegerichte ondernemers, waardoor wij verwachten een aantrekkelijk partij te zijn voor telecomaanbieders”, aldus Dick de Ruiter van Telerepair-groep. In december start een korte pilootfase voor de dienst, waarna die volledig zal worden uitgerold in alle winkels van Primera in januari 2016.