‘Ad Sinterim’
Op een ‘inderhaast’ bijeengeroepen persconferentie wist CEO Pieter Zwart te vertellen dat het bod van de overnemer niet te weigeren was. Die overnemer bleek namelijk Sinterklaas te zijn en het overnamebedrag was niet 1 miljard euro, maar 1 miljard pepernoten. Sinterklaas zou daarbij aan de slag gaan als CSO, maar dan wel ‘ad sinterim’. Zodra de sinterklaasperiode er op zit, zegt de goede man opnieuw naar Spanje te zullen vertrekken.
De geruchten waren dus één grote stunt, waarbij zelfs de medewerkers van het bedrijf betrokken waren. Intern was er immers ook al een mail verspreid dat er een persconferentie zou komen met groot nieuws. Tijdens die persconferentie werd al snel duidelijk dat er geen echte overname zou komen.
Coolblue kreeg dankzij de stunt wel enorm veel aandacht, zowel op de nieuwssites als op de sociale media, waar de reacties overweldigend positief zijn. Bij Coolblue zijn ze dus ongetwijfeld geslaagd in hun opzet.