“Bedient omnichannel-shopper”
“Het klopt, we lanceren medio 2016 een digital personal shopping service”, bevestigt een woordvoerder aan Twinkle. “Het enige wat we erover kwijt kunnen, is dat allereerst onze Privilege Members hier wat van zullen merken.”
Op basis van de informatie waarover de stylist beschikt, zal die een aantal outfits uitkiezen voor de klant. De stylist zal daarbij onder andere gebruik maken van het Facebookprofiel van de klant, om zo een idee te krijgen over de stijl. Het gesprek met de klant zal dan weer plaatsvinden via Instagram of WhatsApp.
Klanten kunnen er daarna voor kiezen om de outfits thuis te laten leveren of in één van de winkels. Het is ook mogelijk om in een winkel nog extra persoonlijk advies te krijgen. “Je bedient dus de omnichannel shopper, gebruikt social media en je zet de winkel in als communicatie- en verkoopplatform. Wij kunnen daarin een stap verder gaan dan een pure player“, zegt CEO Giovanni Colauto in een interview met RetailTrends. De Bijenkorf hoopt zo dus de concurrentie aan te gaan met pure players als The Cloakroom, Outfittery en Zalando.