“Touch & feel online nabootsen”
Wehkamp begrijpt dat klanten nood hebben om producten te kunnen voelen en aanraken, maar het is ervan overtuigd dat het daarvoor geen fysieke filialen nodig heeft. “De kracht van touch & feel, waar we erg in geloven, bootsen we niet alleen online na, maar stimuleren we ook door makkelijk en gratis retouren aan te bieden“, zegt Brand Director Maurine Alma aan Emerce.
“Vandaar onze investering in zaken als productfotografie en ons distributiecentrum, waarbij we ver voorlopen op onze directe concurrentie en we wat mij betreft dé benchmark zijn. Bij ons blijft je slaapkamer je paskamer.”
Om een goede service te garanderen, is het ook niet van plan om andere partijen via Wehkamp te laten verkopen. “Dan raken we de controle over onze service kwijt, aangezien derden niet dezelfde service kunnen garanderen als wij. Dat staat haaks op wat we willen. Het is al ingewikkeld genoeg om te doen wat we beloven. Laat staan als we dat doen met derden die buiten ons blikveld opereren”, aldus Alma.
In de toekomst wil het leveranciers wel de mogelijkheid geven om meer aan ‘native advertising’ te doen op Wehkamp. “Dat kan zonder de regie te verliezen en is een logische stap in onze ambitie om de inspiratiebron voor zoveel mogelijk consumenten te worden.”