In een nieuw hoofdstuk van het “Act for Food”-programma legt Carrefour België de nadruk op het plezier en de betaalbaarheid van goed eten. Dat vertaalt zich in vijf concrete engagementen.
Duurzame voedseltransitie
Al sinds 2018 staat Act For Food centraal in de missie van Carrefour: de retailer breekt een lans voor een duurzame voedseltransitie die toegankelijk is voor iedereen. Er werden al grote stappen gezet: de supermarktketen verlaagde het zout- en suikergehalte in haar producten en verwijderde genetisch gemodificeerde organismen en 120 omstreden additieven. Daarnaast breidde Carrefour het aanbod biologische producten uit en kwamen er maatregelen om het gebruik van plastic verpakkingen te verminderen.
Nu kondigt de retailer een nieuw Act For Food-hoofdstuk aan, met vijf engagementen. Zo blijft het bedrijf stellen dat het huismerk Carrefour BIO het goedkoopste biomerk is van België. Met haar huismerken garandeert Carrefour de beste prijs-kwaliteitsverhouding en een besparing van minstens 30% vergeleken met grote merken. Voor de producten onder het label Kwaliteitsketen Carrefour werkt de retailer samen met ruim 700 Belgische landbouwpartners.
Ook biedt Carrefour naar eigen zeggen het breedste aanbod voor verschillende voedings- en levensstijlen: van veggie en halal over plantaardige en eiwitrijke voeding tot producten zonder suikers en zonder gluten. Tot slot is er de nadruk op Belgische en lokale producten: 95% van het vlees en 100% van de eieren zijn van Belgische origine, en in de rekken liggen meer dan duizend ‘Producten uit je Buurt’, afkomstig van binnen een straal van veertig kilometer. De nieuwe campagne loopt op televisie, in bioscopen, online, in de winkels en in een speciale editie van het Food Magazine van Carrefour.