Aanbiedingen automatisch aanpassen
De test van supermarktbedrijf Boni zou een paar dagen geleden opgestart zijn en draait op software die is ontwikkeld door het bedrijf Tweakwise. De webwinkel is onder andere gekoppeld aan de weerdata van Meteovista, het moederbedrijf van Weeronline. De webwinkel heeft toegang tot weerdata van de afgelopen drie jaar en kan op basis van die gegevens bepalen welke producten er op de voorpagina van de website moeten verschijnen. Ook aanbiedingen kunnen zo aangepast worden.
“Op deze wijze worden juist die producten extra aangeprezen waar bovengemiddeld veel vraag naar zal ontstaan. Het is de mix van invloeden van weer en evenementen, zoals Kerstmis, het WK voetbal en marathons, die ervoor zorgt dat er nauwkeurig kan worden ingespeeld op behoeften van consumenten”, zegt een woordvoerder van het softwarebedrijf aan Distrifood.
De software moet dienen als aanvulling voor de e-commercemanager en niet als vervanging. “De software helpt keuzes maken in het aanprijzen van artikelen. Op basis daarvan kun je ook aanbiedingen selecteren en de software die automatisch weer laten promoten.”