Ralph Lauren heeft zijn jaarlijkse omzetprognose naar boven bijgesteld nu de winter- en eindejaarscollecties aanslaan. Het modehuis verwacht sterke een sterke feestdagenverkoop.
Klanten deinzen niet terug
In het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar steeg de omzet met 6% tot 1,73 miljard dollar (zo’n 1,6 miljard euro), waarmee de verwachtingen van analisten werden overtroffen. De winst per aandeel kwam uit op 2,54 dollar (2,36 euro) op aangepaste basis, een stijging van 21% ten opzichte van vorig jaar.
Opvallend is de sterke prestatie in China, waar Ralph Lauren minder last heeft van de afkoeling in de luxesector dan concurrenten. Het Amerikaanse luxemerk profiteert van de aanhoudende kooplust onder vermogende klanten, die zich niet laten afschrikken door prijsverhogingen. Het bedrijf zag de vraag in alle geografische regio’s toenemen:
- Noord-Amerika: +3% tot 739 miljoen dollar (687 miljoen euro)
- Europa: +7% tot 566 miljoen dollar (526 miljoen euro)
- Azië: +9% tot 380 miljoen dollar (353 miljoen euro)
Momentum richting feestdagen
CEO Patrice Louvet benadrukt dat het bedrijf momentum heeft richting het cruciale feestdagenseizoen. De strategie van Ralph Lauren, gericht op hogere prijzen en minder promoties, lijkt vruchten af te werpen. De gemiddelde verkoopprijs steeg met 10% en de brutomarge verbeterde met 160 basispunten tot 67%.
Voor het volledige boekjaar 2025 verwacht Ralph Lauren nu een omzetgroei van 3% tot 4%, een verhoging ten opzichte van de eerdere prognose van 2% tot 3%. Het bedrijf rekent op een verdere verbetering van de operationele marge met 110 tot 130 basispunten.