Lokale foodconcepten
Op de versmarkt van 1.000 vierkante meter op de benedenverdieping van de voormalige kerk brengen 23 voornamelijk lokale ondernemers hun foodconcept met producten als vlees, vis, groenten, brood en noten. Ze presenteren er tevens zowel hapjes als uitgebreidere gerechten.
Bezoekers kunnen hier hun dagelijkse boodschappen doen of ter plekke een hapje eten. Bij de ingang komt een koffiehoek en in het torengedeelte opent een bloemenkiosk.
Shop-in-shops volgens thema
De shop-in-shops op de eerste verdieping bieden dan weer beleving op het gebied van fashion, sport, kinderen, health en media. Welke shops dit zijn houdt Michiel Beemster, één van de initiatiefnemers, tot de opening voor zich.
De concepten gaan vooralsnog op basis van een thema plaatsvinden. In de komende periode werkt de Grote Kerk BV toe naar de volgende fase, waarin een vaste voedingsmarkt en shop-in-shop zullen worden gecreëerd. In het winkelpand in de voormalige kerk waren voorheen Vögele en vervolgens Baby Plus gevestigd.
De nieuwe foodlocatie is op vrijdag, zaterdag en zondag geopend van 10.00 tot 22.00 uur. De shop-in-shops zijn op die dagen open van 10.00 tot 21.00 uur. De bloemenwinkel en koffiehoek zijn de gehele week geopend.
Evenementen
De concepten gaan door het jaar heen ook evenementen rond thema’s organiseren. De locatie staat tot eind februari in het teken van Winter in Hoorn met wintershoppen en een winterfoodmarkt. Begin maart vindt er het Wijnfestival plaats.
De twee concepten zijn een initiatief van Michiel Beemster, Arjan Ott en Patrick Avontuur van Fletcha Eventures.