Lingeriemerk Hunkemöller opende in Utrecht een volledig vernieuwde winkel. Het gaat om meer dan een nieuw winkelconcept: de boetiek markeert de start van een bredere transformatie.
Meer groothandel, minder landen
Hunkemöller kondigt een transformatieplan aan dat het lingeriemerk moet klaarmaken voor de toekomst. De eerste zichtbare uiting van de transformatie is de opening van een volledig vernieuwde winkel aan de Oudegracht in Utrecht. Die locatie dient als blauwdruk voor het nieuwe winkelconcept en markeert de start van de bredere veranderingen binnen de organisatie.
In het nieuwe winkelconcept staan persoonlijke begeleiding en een ontspannen winkelervaring centraal. De winkels krijgen een rustige uitstraling met uitnodigende, lichte ruimtes, terwijl alle personeelsleden intensieve trainingen krijgen om klanten te helpen.
Naast het nieuwe winkelconcept rust de transformatie op drie strategische pijlers. Hunkemöller richt zich voortaan op een aantal kernmarkten binnen en buiten Europa. Daarnaast breidt het bedrijf ook haar groothandelsactiviteiten uit en onderzoekt het welke nieuwe markten het kan betreden, onder andere in het Verre Oosten.
Ook nieuwe webshop en app
Ook een deel van het productportfolio zal een upgrade krijgen, met een optimalisatie van de beschikbaarheid van verschillende maten en meer premiumproducten tegen betaalbare prijzen. De nieuwe merkidentiteit vindt bovendien zijn weg naar een geheel vernieuwde webshop en app met meer personalisatie.
Hunkemöller is al een tijd op zoek naar een nieuwe adem. In 2022 veranderde het merk van eigenaar, die prompt het management vernieuwde. Vorig jaar daalde de omzet en verdubbelde het nettoverlies bij de keten, die meteen 45 verlieslatende winkels sloot. Dit jaar gingen al even veel op de schop en moest de formule vijftig miljoen euro extra lenen. CEO Brian Grevy benadrukt het belang van continue ontwikkeling: “Zoals bij elk gerenommeerd merk dat al lang in de markt opereert, beseffen we hoe belangrijk het is om relevant en actueel te blijven.”