Nog meer afstemmen op Vlaamse vraag
De 31-jarige Lauwers is geboren en getogen in België, maar woont en werkt al enkele jaren in Nederland. Sinds 2009 was ze in dienst bij McKinsey & Company, de voorbije jaren als ‘engagement manager’. Als kersvers directeur is ze voortaan verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Bol.com in België en het voortdurend afstemmen van de winkel op de Vlaamse vraag.
Kiki Lauwers volgt Jan Huysmans op, die eind november 2012 overkwam van bij elektroketen Vanden Borre, waar hij tot dan de e-commercepoot leidde. Als ‘directeur Plaza’ krijgt Huysmans de opdracht om de afdeling “Verkopen via bol.com” verder uit te bouwen. Huysmans is een van de gastsprekers op het Omnichannel Congress 2016 dat RetailDetail op 4 februari eerstkomende organiseert.
“Ik vind het indrukwekkend hoe Jan en zijn collega’s Bol.com in België zo sterk hebben neergezet”, zegt Lauwers. “Ik kijk er dan ook enorm naar uit om met hen samen te werken aan de vele mogelijkheden voor de toekomst, zodat we de groei verder kunnen zetten en onze klanten steeds beter kunnen bedienen”.
70% omzetgroei
Bol.com is sinds 2010 actief aanwezig op de Belgische markt. In vijf jaar tijd wist de winkel in België het klantenbestand uit te bouwen van 25.000 naar liefst 1 miljoen klanten.
Over de omzet in de Belgische markt wil de groep enkel kwijt dat die in de eerste drie kwartalen van 2015 gemideld 70% hoger lag dan in dezelfde periode een jaar eerder. In vergelijking met de groei in Nederland is dat dubbel zoveel, al is Bol.com op de Nederlandse thuismarkt natuurlijk al langer actief.