Sigma kondigt aan dat Arnauld Demoulin op 6 januari de nieuwe CEO wordt van dochterondernemingen Imperial Meat Products en Stegeman in de Benelux. Hij volgt Remco Kok op.
Doel: de marges opkrikken
Met een carrière van meer dan drie decennia in de consumptiegoederen- en productiesector brengt Demoulin heel wat ervaring mee: hij bekleedde eerder sleutelposities bij onder andere Procter & Gamble, Ontex, Van Genechten Packaging en Paulig Group. De benoeming van Demoulin sluit aan bij Sigma’s ambitie om de marges in Europa te vergroten en duurzame groei te realiseren.
Zijn expertise ligt volgens Sigma, met meer dan honderd merken actief in zeventien landen, in het stimuleren van organisatorische groei, het optimaliseren van operationele efficiëntie en het bevorderen van innovatie en kwaliteit. Bij Paulig Group, dat vorige week in het nieuws kwam door de overname van Unilever-dochter Conimex, leidde hij de transformatie naar een internationale, geïntegreerde organisatie.
Een van Demoulins opdrachten is het versterken van Imperial Meat, na de mislukte overname door What’s Cooking (het vroegere Ter Beke): in 2023 dwarsboomden de concurrentie-autoriteiten die plannen.