Gemakswinkel Stach opende een foodshop in Mercure Hotel Amsterdam City. De nieuwe shop biedt een groot deel van het Stach-assortiment, zoals lokale bieren, verse koeken, salades en kant-en-klare maaltijden.
Salades en stroopwafels
De shop heeft dezelfde uitstraling als de Stach-winkels in Amsterdam, Utrecht en Overveen. De uitstraling van Stach geeft de hotellobby een nieuwe impuls, stelt Ad Hoondert, general manager van Mercure Hotel Amsterdam City.
De shop veroorzaakt bedrijvigheid waardoor de gasten langer in de bar en lobby blijven. Vooral de verse salades en de ‘Hollandse’ producten, zoals stroopwafels, zijn er in trek. Ook niet-hotelgasten en omwonenden zijn welkom in het hotel om gebruik te maken van het assortiment van Stach. Mercure wil daarmee de link maken met iedereen in de lokale omgeving van het hotel, aldus Hoondert.
‘Locally inspired’
Stach focust zich op producten van kleine lokale ondernemers. Deze aanpak zou volgens de beide bedrijven ook passen binnen de filosofie van Mercure Hotels. Met de veranderende behoeftes van de gasten is het volgens de general manager belangrijk om constant op zoek te gaan naar concepten die deze behoeftes beantwoorden.
“Stach helpt Mercure in het bieden van een unieke en kwalitatieve eetbeleving in een laagdrempelige sfeer. Daarbij is Stach, net als Mercure, ‘locally inspired’, waardoor het concept precies past bij de belofte; een unieke ervaring geïnspireerd door de lokale omgeving”, aldus de directeur.