Tuiwinkelketen Welkoop heeft honderd van zijn franchisevestigingen gekoppeld aan de webshop. Klanten kunnen voortaan een bestelling plaatsen in de nieuwe webshop en die dan ophalen bij de dichtstbijzijnde winkel.
“Iedereen ziet het belang”
Momenteel zijn wel nog niet alle franchisewinkels van Welkoop aangesloten bij de webwinkel. De keten heeft immers 154 franchisevestigingen verspreid over heel Nederland.
Welkoop ziet de uitbreiding van de webwinkel als een manier om beter de concurrentie aan te gaan met pure players, die ook steeds meer tuinartikelen aanbieden. “Iedereen ziet het belang er van in en is er enthousiast over”, zegt Paul Burger, directeur bij Welkoop, aan Mixonline.
De online bestellingen, waarbij klanten hun producten kunnen ophalen in de winkel, worden klaargemaakt door de winkels zelf. Burger verwacht dan ook dat de winkels hun voorraad goed beheersen, zodat ze de klant steeds van dienst kunnen zijn. “Als een klant bestelt en betaalt, verwacht hij het artikel ook op te kunnen halen. Zo niet, dan faal je hard”, zegt hij.