Online supermarkt Picnic heeft na vijf maanden de kaap van 7.000 klanten weten te bereiken. Volgens Picnic zijn ondertussen tien procent van de huishoudens in Amersfoort en Leusden overgestapt naar de online boodschappendienst.
Lage distributiekosten
Een deel van het succes is volgens Picnic toe te schrijven aan het feit dat de klanten al van bij het begin nauw betrokken waren bij de opbouw van Picnic. “Feitelijk hebben de Amersfoorters en Leusdenaren hun eigen supermarkt gemaakt en daarom zijn ze ook zo betrokken”, zegt Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. “Dat we nu al bijna 7.000 trouwe klanten hebben na nog geen vijf maanden overtreft al onze verwachtingen. We hadden verwacht pas eind dit jaar op dit punt te zitten.”
Klanten wijzen zelf de gratis thuisbezorging, het nooit meer wachten aan de kassa en het niet meer moeten sjouwen met tassen aan als de grootste voordelen. Daarnaast zijn ze volgen Picnic ook zeer te spreken over het uitgebreide aanbod lokale producten.
Picnic is momenteel enkel te vinden in Amersfoort en Leusden, maar binnenkort kunnen ook consumenten in Utrecht, Apeldoorn en Almere met de online supermarkt aan de slag. De online foodretailer weet de prijzen van producten laag te houden dankzij een speciale distributiemethode waar het drie jaar aan werkte. Die zorgt ervoor dat de boodschappen zonder onnodige schakels kunnen worden rondgebracht in de stad.