RD: Kan je ons wat meer vertellen over TradeDoubler?
LDB: TradeDoubler is opgericht in 1999 in Zweden en sinds 2004 ook operationeel in België. Vandaag de dag telt TradeDoubler 650 werknemers en zijn we marktleider in 17 landen waaronder België. Dit jaar gaat TradeDoubler verder uitbreiden naar 3 landen: Turkije, Tsjechië en Slowakije. TradeDoubler biedt bedrijven diverse online oplossingen aan met als doel traffic, leads en sales te genereren. Onze echt unieke USP is dat de klant enkel betaalt bij resultaat.
RD: Wat zijn deze online oplossingen dan?
LDB: Wij bieden onze klanten vijf verschillende formules aan: Affiliate, Campaigns, Search, Talk en Integral.
Bij Affiliate, een lange termijn oplossing, maakt u gebruik van online tools zoals websites van derden,
e-mailmarketing en keywordbuying om uw objectieven te behalen. Dit kan gaan om een uitbreiding van uw database, verkoop van producten of aanvraag van brochures. Campaigns is een korte termijn oplossing. Deze oplossing is voornamelijk gericht op verhoging van de brand awareness en om kwalitatieve traffic naar uw website te leiden. Je betaalt enkel voor clicks of leads en dus niet voor impressies. Als men vooral actief wil zijn op zoekmotoren zoals uiteraard Google, kan men beroep doen op Search. Ook hier betaal je enkel voor resultaat: leads of sales. Als onze klanten met een callcenter werken, kunnen de resultaten geboost worden via Talk. De klant dient enkel te betalen voor een gesprek dat een af te spreken minimum duurtijd heeft. Integral tenslotte is een technologie die de klant zelf in staat zelf zijn online marketing activiteiten te plannen, uit te voeren en op te volgen. De ervaring leert ons dat dit leidt tot een 20% meer efficiënte inzet van het budget en ook tijdsbesparing oplevert.
RD: Waarom precies kiezen voor TradeDoubler?
LDB: TradeDoubler heeft het grootste kwalitatieve netwerk met 19.000 aangesloten affiliates in België. Een team van professionals zorgt dagelijks voor het onderhoud en uitbreiding van dit netwerk. Door onze internationale footprint kunnen we leren van alle markten en best practices toepassen in onze eigen markt. Daar we reeds 6 jaar in België aanwezig zijn, hebben we ervaring opgebouwd in zowat alle sectoren, voor alle soorten producten en diensten.