Normal
0
21
false
false
false
NL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Drogisterijketen Kruidvat begint met het plaatsen van
QR-codes in de wekelijkse huis-aan-huis folder. Klanten kunnen de code met hun
smartphone scannen om op speciale actiewebsites terecht te komen.
Het eerste bedrijf dat van deze mogelijkheid gebruikmaakt is
Beiersdorf, dat een actie heeft met Nivea en de Eredivisie. Klanten krijgen via
de actiesite het derde product gratis, maken kans op twee seizoenkaarten van
hun favoriete club en twee maanden gratis Eredivisie Live via internet.
QR-codes worden in toenemende mate ingezet voor marketing. Een dochter van
Tesco heeft zelfs een complete supermarkt ingericht die met deze codes werkt.
De codes worden omgezet in een internetadres, dat vervolgens op allerlei
manieren kan worden gebruikt.