De Beren Eetcafés en De Bezorgbeer krijgen een complete make-over en gaan voortaan verder onder één merk met een identieke huisstijl. Om de herkenbaarheid van het merk te behouden, is het nieuwe logo een evolutie van het oude.
Alle restaurants dit jaar aangepakt
De Beren ging in 1984 van start met een eerste restaurant in Rotterdam. Ondertussen is de keten uitgebreid naar 43 filialen in Zuid-Holland, Noord-Holland, Noord-Brabant, Utrecht en Flevoland. Onlangs werden er nog zeven nieuwe filialen geopend. De bedoeling is om elke vestiging dit jaar van de nieuwe huisstijl te voorzien.
Ook de bedrijfskleding en de website worden in een nieuw jasje gestoken: alles moet ‘puur, warm en gezellig’ zijn. Het nieuwe logo gebruikt daarom ook een warm geel als prominente kleur. De toevoeging van ‘sinds 1984’ moet wijzen op de lange historie van het bedrijf.
De Beren staat vooral bekend vanwege zijn spareribs en satés. Klanten kunnen niet enkel terecht in de Eetcafés, maar ook op de Beren Boot in Rotterdam of bij de thuisleverdienst.