Van Tol Retail start half mei in een Superverswinkel in Hilversum de eerste Dagwinkel met een nieuw modulair concept. De vernieuwde buurtwinkel legt een grotere nadruk op vers en versbeleving en krijgt een Make Off-station.
Make Off-station brengt beleving
In het Make Off-station maken medewerkers voor het oog van de klant producten op een ambachtelijke manier gereed. Het Make off-station wordt geleidelijk uitgerold naar alle Dagwinkels en moet voor meer beleving zorgen. De Dagwinkel-formule richt zich met winkels van 250 tot 500 m² op kleinere locaties en op kleine plaatsen en profileert zich als de gemakswinkel op de hoek met dagelijks vers en een betaalbaar, uitgebreid en breed assortiment.
Van Tol Retail wil met het nieuwe Dagwinkel-concept het versaandeel laten stijgen. Ook bij Troefmarkt, Lekker Makkelijk en Springer rijdende winkels, de andere formules van de retailorganisatie, moet het versaandeel omhoog: van 48 naar 60 procent. Zo krijgt Springer boven de groenten en fruit-presentatie in de rijdende winkel een nieuwe koeling voor panklare agf.
Van Tol opent in de komende tijd tevens zes nieuwe winkels van Recra-foods&goods. De parkwinkelformule werd vorig jaar vernieuwd, wat leidde tot een omzetstijging van 10 tot 25%. De in totaal 120 winkels, gevestigd op recreatielocaties, krijgen een indeling in genietmomenten.