Met het vernieuwde Plus-getrouwheidsprogramma worden Zalando-klanten niet alleen beloond voor hun aankopen, maar ook voor andere interacties op het modeplatform.
2,5 miljoen leden in 8 markten
Een tijd geleden verving Zalando zijn betalende Plus-lidmaatschapsprogramma door een gratis getrouwheidsconcept. Klanten verdienen punten met hun aankopen en met andere interacties op de website en in de app, zoals het abonneren op nieuwsbrieven. In ruil kunnen ze genieten van voordelen als premium levering, een verjaardagsvoucher of toegang tot exclusieve evenementen.
Vorig jaar werd het vernieuwde programma al succesvol geïntroduceerd in Frankrijk, Oostenrijk en Spanje, en begin dit jaar in Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Zweden en Zwitserland. Nu volgt dus ook België.
“De afgelopen jaren hebben we een robuust lidmaatschapsprogramma opgebouwd met meer dan 2,5 miljoen leden in acht markten. Een van de lessen hieruit was dat onze klanten zich erkend en gewaardeerd willen voelen voor hun betrokkenheid bij Zalando”, zegt Fabio Baum, die de tak “Benelux & Nordics” leidt bij Zalando.