Het Turkse foodconcept Simitçi Dünyası opent op 1 april zijn eerste Nederlandse vestiging in Utrecht. Simitçı Dünyasi verkoopt met drie verschillende concepten maaltijden uit de moderne Turkse keuken.
Internationale expansie
De Turkse keten is echter niet van plan om het bij die ene Nederlandse vestiging te laten: “Europa is nu klaar voor onze Mediterrane formule, daarom openen we na Utrecht ook vrij snel vestigingen in Rotterdam, Almere en Amsterdam. Nederland is gekozen als pilotmarkt met oog op de verdere Europese uitbreiding. Dit mede door de goede infrastructuur, logistieke voorzieningen en mogelijkheden met betrekking tot ‘brand development”, zegt CEO Cigdem Rençber.
Simitçi Dünyası heeft momenteel al meer dan 100 bakkerijen, bistro’s en kiosken in Turkije. Nu is het op zoek naar verdere internationale expansie, met een eerste stop in Nederland. Daarna staan er ook vestigingen op de planning in het Midden-Oosten en Azië.
De keten beschikt over drie concepten. Bij de verschillende kiosken, die onder andere op drukke stations te vinden zijn, worden vooral meeneemmaaltijden verkocht. De bakkerijen verkopen dan weer ontbijt- en lunchproducten voor de consument die net iets meer tijd heeft. In de bistro’s kan de hele dag door gegeten worden.