Het vernieuwde Gelderlandplein in Amsterdam is op 8 april officieel geopend. Daarbij werd de oppervlakte van het winkelcentrum met 7.000 m² uitgebreid tot 27.200 m² en kwamen er een aantal nieuwe winkels van grote merken.
Veel aandacht aan audiovisuele invulling
Mango, IKKS, Marqt, Sissy Boy, Bever, Costes en McGregor openden nieuwe winkels in het centrum, en ook de horeca werd uitgebreid dankzij de komst van Le Pain Quotidien, Takumi – Lobster & Burger, Tanuki en Saigon.
Om de bereikbaarheid te verbeteren kwamen er 200 extra parkeerplaatsen bij en rijdt er op kosten van de Kroonenberg Groep, het vastgoedbedrijf achter het Gelderlandplein, op de Zuidas en in Buitenveldert een gratis bus van en naar het winkelcentrum. Bovendien mag er het eerste anderhalf uur gratis geparkeerd worden.
Om het plein aantrekkelijker te maken voor de bezoeker, werd er ook veel aandacht besteed aan de audiovisuele invulling. Zo zijn er een aantal kunstwerken aangekocht en is de Nederlandse componist, pianist en producer Michiel Borstlap verantwoordelijk voor de muziek rond het winkelcentrum. “Winkelen anno nu is een totaalbeleving die alle zintuigen prikkelt. Klanten verwachten meer en beter en dat is wat we ze nu op het geheel vernieuwde Gelderlandplein willen bieden”, zegt Lesley Bamberger, directeur van de Kroonenberg Groep.
In de maand voor de opening van het Gelderlandplein werd ook een glossy magazine verdeeld onder 100.000 Amsterdammers, die alvast de aandacht moest trekken voor de nakende heropening.