De omzet van de Sligro Food Group is in het eerste kwartaal van 2016 met 4,5% gestegen, ondanks de mindere prestaties bij Emté. Een groot deel van die groei was te danken aan overnames.
Daling consumentenomzet bij Emté
De totale omzet van de Sligro Food Group kwam in het eerste kwartaal van 2016 uit op 633 miljoen euro, een stijging van 4,5%. Die stijging was volledig te danken aan groei in de Foodservice, waar de omzet met 7,3% groeide naar 429 miljoen euro. Exclusief het effect van de overnames steeg de omzet er wel met slechts 2,7%.
Binnen Foodretail daalde de omzet dan weer met 0,8% naar 204 miljoen euro. Dat was grotendeels te wijten aan mindere prestaties bij supermarktketen Emté, waar de identieke consumentenomzet met 3% daalde. De ombouw van de supermarkten naar het nieuwe concept Emté 3.0 moet daar verandering in brengen: het interieur wordt strakker en de producten dominant geplaatst. Daarnaast wil Sligro in de nieuwe formule zijn klanten vooral inspireren. Sligro begon in 2014 al met het ombouwen van vestigingen naar de nieuwe formule.
Op maandag 25 april opent Sligro ook nog een flagshipstore van zijn zelfbedieningsgroothandels in thuisbasis Veghel. De winkel zal 10.000 m² groot zijn en moet het voorbeeld worden voor alle toekomstige vestigingen van de keten in België en Nederland.