Warenhuisketen de Bijenkorf kan voor het voorbije jaar positieve resultaten voorleggen: zowel de omzet als de winst gingen erop vooruit. De nieuwe strategie om meer in te zetten op luxe werpt zo duidelijk haar vruchten af.
Ook online omzetstijging
In het boekjaar 2015/2016 steeg de omzet van de Bijenkorf met meer dan 7%, maar het bedrijf maakt geen exacte omzetcijfers bekend. De operationele winst ging er met 13,7% vooruit en belandde zo op 16,5 miljoen euro. Ook bij de online verkoop was er sprake van een omzetstijging.
De Bijenkorf besloot in 2013 om het over een andere boeg te gooien en meer te focussen op luxeproducten. Die nieuwe strategie ging gepaard met een investering van 200 miljoen euro, verspreid over enkele jaren. Zo werd het afgelopen jaar een stuk van de vestiging in Amsterdam vernieuwd, om beter te passen binnen de nieuwe strategie. Het voorbije boekjaar werd er alvast 27 miljoen euro geïnvesteerd.
Daarnaast werden ook de Drie Dwaze Dagen geschrapt en werd er besloten om enkele vestigingen te sluiten, terwijl andere filialen vernieuwd zullen worden.