Een laaiend enthousiast artikel op de blog van de Amerikaanse retailexpert Bob Phibbs besteedt ruime aandacht aan The Loop, het retailexperienceplatform van RetailDetail in Antwerpen.
Bezoek maakte indruk
Vorige week sprak Bob Phibbs, ook bekend als The Retail Doctor, op het RetailDetail Congress. Van de gelegenheid maakte hij gebruik om ook The Loop te bezoeken. Dat bezoek heeft indruk gemaakt, want op zijn veelgelezen website wijdt Phibbs een uitgebreid artikel met foto’s en filmpjes aan wat hij in The Loop te zien kreeg. “I found a focus on understanding shoppers and retail startups like I’ve never seen before”, schrijft hij.
Vier retailtechnologieën springen eruit, volgens de retaildokter: de virtuele mannequin, de 360° mobiele spiegel, het gebruik van 3D-hologrammen bij het personaliseren van producten en de magnetische RFID-tags. Phibbs ziet een toekomst voor creatieve ondernemers in kleinere winkels, waar technologie een belangrijke rol speelt, maar de nood aan authentiek menselijk contact intact blijft.
Wil je ook The Loop bezoeken? Dat kan, meer info vind je hier.