Albert Heijn richt de komende twee weken marktpleinen in bij winkels door heel Nederland. Vanuit een vrachtwagen worden speciale actieproducten verkocht. De tour met de vrachtwagen maakt deel uit van de nieuwe serie zogenoemde Hamsterweken die vandaag begint onder de naam Hamstertour.
Dat meldt het vakblad Distrifood. Per dag doet de vrachtwagen met speciale actieproducten drie locaties aan. Het gaat daarbij vooral om XL-winkels of grote reguliere supermarkten. In totaal staan er 36 stops op het programma. Vanaf tafels worden producten verkocht die normaal niet in de winkels verkocht worden, waaronder kookboeken van Jamie Oliver en grootverpakkingen van wasmiddel Ariel. Deze worden met een flinke korting verkocht.
Bij iedere tien euro die klanten uitgeven aan boodschappen krijgen ze bovendien een kortingsbon. In de vrachtwagen reizen bovendien levensgrote hamsters mee, waarmee kinderen op de foto kunnen. De Hamsterweken zijn het traditionele najaarsoffensief van Albert Heijn. Deze duren in totaal een maand.