Jumbo Supermarkten lanceert het Jumbo Innovatie Lab, een nieuw platform voor concept- en productontwikkeling. De eerste editie startte gisteren en heeft als thema Innovatie op vers. De keten ontwikkelt hier het hele jaar door samen met leveranciers nieuwe innovatieve producten.
Thema wisselt
Het Jumbo Innovatie Lab bestaat uit verschillende edities per jaar met telkens een wisselend thema. Per editie kan een leverancier van Jumbo deelnemen door een of meer productideeën in te sturen. Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen en bepalen of het product een plek in het Jumbo-schap verdient.
Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers het product presenteren aan een expertpanel. Als het panel enthousiast is, maakt de assortimentsmanager samen met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de schappen van Jumbo te leggen.
Jumbo heeft voor het Innovatie Lab een online platform ontwikkeld, waarop leveranciers op een persoonlijk dashboard de status van hun inzending kunnen zien.
Vervolg Huismerk Lab
Het Innovatie Lab, dat het vervolg is op het huidige Jumbo Huismerk Lab, werkt naar eigen zeggen volgens de formulebelofte van de supermarktketen: makkelijk, lekker en gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken.
“Alleen door innovatief te zijn, kunnen we de verwachtingen van onze klanten blijven overtreffen. Daarom zoeken we continu naar nieuwe innovatieve producten om onze klanten telkens te verrassen”, aldus directeur Commercie Ed van de Weerd. “Het Lab geeft ons ook handvaten om in te spelen op de steeds sneller veranderende klantbehoefte. Dat kunnen we niet alleen. Daarom hebben we dit platform in het leven geroepen, zodat we hier samen met onze leveranciers op in kunnen spelen.”