Op het Brievenbusreclame Congres gisteren wonnen Plus en Intratruin de Beste Folder Awards 2016. Plus wint de beste folder in de categorie Nationaal food, Intratuin ontvangt de prijs in de categorie Nationaal non-food. De tuincentraformule won de Award ook vorig jaar.
Net iets beter dan Jan Linders en Deen
De folder van supermarktketen PLUS won in een nek-aan-nek-race met Jan Linders en Deen. De consument beoordeelde Plus net iets beter op de aspecten ‘leesformaat’, ‘overzichtelijk’ en ‘aantrekkelijk’. De folder van Plus scoorde als eindcijfer een 8,26.
“De verschillen tussen de genomineerden zijn minimaal. Plus, Jan Linders en Deen scoren allemaal hoger dan een 8. Jan Linders kreeg van het publiek een 8,16 en Deen Supermarkten een 8,08 als eindcijfer”, vertelt Stephan van den Eijnden, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen.
Intratuin wint opnieuw
Tuincentraketen Intratuin wint dit jaar opnieuw in de categorie non-food en behaalt met een 8,18 op alle aspecten een goede score, maar presteert met name op ‘informatie’ en ‘overzichtelijk’ beter dan de concurrentie.
Xenos en Zinzi, de andere formules uit de top 3 van genomineerden, kregen respectievelijk een 8,05 en 7,96 als eindcijfer van de consument.
Beoordeeld op acht aspecten
Consumenten konden voor de verkiezing online stemmen. In totaal zijn 62 folders beoordeeld op acht aspecten: Scherpste aanbiedingen, Bevat producten die ik wil kopen, Informatief, Overzichtelijk, Inspiratie, Leukste producten, Leesformaat en Aantrekkelijk qua kleur en beeldmateriaal.
De Beste Folder Award is een jaarlijks initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen, uitgevoerd door adviesbureau Q&A. De publieksprijs vond dit jaar voor de vierde keer plaats.