Hudson’s Bay verwacht in 2016 een stevige groei in de omzet, terwijl het in 2015 ook al een mooie omzetstijging liet optekenen. Als het de eigen voorspellingen waarmaakt, dan verviervoudigt de warenhuisketen haar omzet op drie jaar tijd.
Grote sprongen in Europa
Toen Hudson’s Bay in 2013 naar de beurs trok, had het een omzet van ongeveer 4 miljard dollar (3,5 miljard euro), terwijl de keten dit jaar een omzet van ongeveer 15 miljard euro (13,2 miljard euro) verwacht. Die snelle groei komt er dankzij winkelopeningen en overnames, maar ook dankzij de grote sprongen die het bedrijf maakt in Europa. Zo is het al aanwezig in België en Duitsland en zijn er plannen om in Nederland een aantal filialen te openen.
CEO Jerry Storch ziet ondertussen enkel maar voordelen aan de schaalvergroting. “Deze groei staat ons toe om meer efficiënt te worden in alle segmenten van ons bedrijf, gaande van inkopen, naar vervoer en de productie van onze huismerken”, zei hij tijdens de voorbije aandeelhoudersvergadering.
Hudson’s Bay wist in 2015 de retailomzet met 37 procent de hoogte in de jagen naar 11 miljard dollar (9,7 miljard euro), voornamelijk dankzij de overname van Galeria Kaufhof en Galeria Inno in Duitsland en België. Volgend jaar wil het dan weer 20 filialen openen in Nederland.