Makro sluit morgen de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct. Dan zijn artikelen als witgoed, kantoorartikelen, luiers en wijn niet meer online verkrijgbaar. Voor horecabezorging blijft online bestellen wel mogelijk.
Inspiratie in de vestigingen bieden
Groothandelsketen Makro sluit de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct omdat “de strategische focus van Makro ligt op het bieden van inspiratie in de Makro-vestigingen en Horecabezorging. We willen van inkopen en shoppen weer een beleving maken. Een direct gevolg hiervan is het stopzetten van deze online bestelmogelijkheden”, zo laat de onderneming aan klanten weten.
Makro, onderdeel van het Duitse concern Metro, maakte begin dit jaar al bekend dat het stopt met e-commerce-activiteiten. De groothandelsketen moet reorganiseren en wil meer beleving naar de winkelvloer brengen, onder meer door ondernemers in de zeventien vestigingen in Nederland mogelijkheden voor werken, vergaderen en netwerken te bieden.