Speelgoedketen Top 1 Toys heeft zijn huisstijl aangepast en is van plan om in de nabije toekomst flink uit te breiden. Het nieuwe concept zou volgens het bedrijf alvast een pak goedkoper zijn om te installeren.
Meer dan 60 nieuwe filialen
Volgens Hans Hummelink, directeur verkoop bij Top 1 Toys, kan het nieuwe concept tegen een derde van de prijs van andere retailers neergepoot worden. Dat schrijft RetailNews. Bovendien krijgen franchisenemers de mogelijkheid om de centrale website van de keten lokaal uit te bouwen met een eigen website en kanalen op sociale media.
Dankzij de goedkopere nieuwe formule en de inkoopkracht, die het heeft dankzij groothandel Otto Simon waar de keten toe behoort, wil Top 1 Toys in Nederland groeien van 96 naar 160 filialen.
De nieuwe plannen werden al uit de doeken gedaan voor de ondernemers en kandidaat-franchisenemers en volgens Hummelink reageerden zij positief.
Eerder waren acht franchisenemers van Top 1 Toys nog naar de rechtbank gestapt, omdat ze zich misleid voelden door de keten en moederbedrijf Otto Simon. Ze vonden bovendien dat ze te weinig vrijheid hadden om zelfstandig te handelen en eisten samen een schadevergoeding van 1,7 miljoen euro. Die eis werd door de rechter echter van tafel geveegd.