Marc Vroom, achterkleinzoon van V&D-oprichter Willem Vroom, probeert samen met ondernemer Richard Otto de verkoop van de merknaam van V&D terug te draaien. Volgens hen heeft hun overnamepoging geen eerlijke kans gekregen.
Curatoren moeten elk bod onderzoeken
Otto en Vroom beweren dat de curatoren niet hebben gereageerd op een eerste mail en dat ze nadien te horen kregen dat het biedingsproces al te ver gevorderd was om nog mee in te stappen. Nochtans wilden ze een serieus bod uitbrengen. “Vroom heeft zijn zeer vermogende familie achter zich”, aldus Otto. “Het bod had hoger uit kunnen pakken als we de kans hadden gekregen om in onderhandeling te gaan.”
Aangezien de curatoren verplicht zijn om zoveel mogelijk geld binnen te halen, kan het niet onderzochte bod van Vroom wel eens een probleem vormen. Als de rechter-commissaris de denkwijze volgt, dan wordt de verkoop van de merknaam teruggedraaid. “Als curatoren zelf kunnen bepalen wie zij als serieuze kandidaten zien, dan zijn de schuldeisers aan de ratten overgeleverd, voegt Otto er aan toe.
Otto en Vroom hadden een gelijkaardig plan als Roland Kahn en zijn partners met de naam van V&D. Ook zij wilden een webshop opzetten. Daarnaast dachten ze ook aan de mogelijkheid van pop-upwinkels.