Voor het eerst trekt Gamma.nl meer bezoekers dan de winkels zelf. In vergelijking met sommige offline retailers spreekt het bedrijf zelfs van dubbel zoveel bezoekers. Bij de doe-het-zelver wordt dan ook stevig ingezet op e-commerce.
Continu door ontwikkelen
“We hebben gigantisch ingezet op de nieuwe wereld en in zeer hoog tempo grote stappen gezet. Nu gaan we in hoog tempo door”, zei e-commercedirecteur Lieke Luttmer tijdens een interview met Mix Online. “We hebben zeven vaste teams die via ‘agile scrum’ continu door ontwikkelen. Denk aan een app, aan keuzehulpen, calculators, configurators en bestelzuilen. Grote dingen, maar ook heel veel kleine dingetjes. Tweakjes die samen veel verschil maken voor de gebruiksvriendelijkheid en de beleving van de consument.”
Directeur Ron Kloos treedt haar daarin bij en wijst op het snelle aanpassingsvermogen van de online wereld. “Het is niet ondenkbaar dat onze bouwmarkten in de toekomst kleiner kunnen, maar met fysieke winkels kun je slechts langzaam veranderen. Online kun je op ieder moment de winkel helemaal verbouwen.”
Intergamma, het moederbedrijf van Gamma, liet bij de bekendmaking van de jaarresultaten ook al verstaan sterker in te zetten op de online verkoop. De komende jaren gaat het 100 miljoen euro investeren in online, de omvorming van de winkels en de mogelijke uitbreiding van het kleinere Gamma Compact.