Nederlandse klanten kunnen sinds deze week ook via sms bij Domino’s Pizza bestellen. De formule werkt al met deze bestelfunctie in de Verenigde Staten en Australië.
Vervolg bestelgemak Pizza Tracker
De pizzaformule zegt met de nieuwe bestelfunctie tegemoet te komen aan gebruiksvriendelijkheid en gemak: “We hebben bewust gekozen voor bestellen per sms omdat we een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken en hierdoor ook klanten zonder smartphone kunnen bestellen”, ziet ceo André ten Wolde van Domino’s Pizza Nederland en België. Domino’s zegt in Nederland het eerste (bezorg)restaurant te zijn dat een dergelijke functionaliteit aan de klanten aanbiedt.
Het nieuwe bestelsysteem is een vervolg op de Pizza Tracker, waarmee Domino’s Pizza naar eigen zeggen eveneens de eerste in Nederland was. Dit systeem laat de klant toe het leverproces van zijn pizza op de voet te volgen. Daarnaast kunnen klanten hun pizza online personaliseren met de beschikbare ingrediënten. Door dit bestelgemak wordt nu al meer dan 85% van de bezorgbestellingen bij Domino’s online geplaatst.
Ook op andere vlakken innoveert Domino’s: de formule ontwikkelde eerder een zelfrijdende robot die pizza’s bezorgt. Daarnaast maakt de keten in Australië gebruik van satellietbeelden om de klanten te volgen: wanneer de klant de winkel nadert kan er tot het laatste moment worden gewacht om de pizza in de oven te schuiven en de klant een verse pizza aan te bieden. Domino’s Pizza telt op het moment 195 filialen in Nederland. De nieuwste vestiging opende begin deze maand in Oss.