Naturalicious opent deze maand aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam haar eerste fysieke winkel voor groenten- en fruitsappen. De start-up heeft inmiddels vier eigen winkel-outlets in Londen en begint met onder andere een shop-in-shop in warenhuis Harrods.
Ook naar schappen van supermarkten
Naturalicious wil ook met zijn groenten- en fruitsappen naar de supermarkten. Hiervoor ging de onderneming vorige week een samenwerking van vijf jaar aan met Vrumona. De producten gaan via distributie van Vrumona naar de schappen van retail en naar out-of-home, waaronder scholen en bedrijven.
De sappen van de start-up, die in juni op de markt kwam, zijn momenteel al online verkrijgbaar. Deze juice- en officeboxen worden in heel Nederland via Post NL gekoeld bezorgd bij consumenten thuis en bedrijven. Naturalicious ontwikkelde samen met Post NL koelboxen voor de bezorging. De onderneming wil de sappen ook aan scholen gaan leveren.
Koud geperst en lang houdbaar
Naturalicious produceert sappen van groenten en fruit, die minimaal veertig dagen houdbaar zijn. De producten zijn koudgeperst met de High Pressure Processing-technologie (HPP) en worden daardoor langer houdbaar zonder verhitting of toevoeging van chemicaliën. HPP, een alternatief voor pasteurisatie, is een milde manier van conserveren waardoor smaak, voedingswaarde en textuur van producten blijven behouden.
Naturalicous is opgezet door Michel van den Bergh en Tabe Ydo, die tevens aandeelhouders zijn. Ook Nina Storms van World Online en internationaal dranken- en sappenconcern AMC Group in Murcia (Spanje) zijn aandeelhouders en partners. AMC heeft in Nederland een nieuw gebouwde productielocatie in Vlissingen.