Albert Heijn gaat vanaf volgende week uitgebreid stunten met non-food-aanbiedingen. De supermarktketen komt wekelijks met drie aanbiedingen tegen “waanzinnig lage prijzen”. De eerste twee worden op zaterdag bekendgemaakt, de derde op woensdag.
Daarmee zet Albert Heijn een nieuwe stap in de verkoop van non-foodproducten, nadat de marktleider onder de Nederlandse supermarkten vorig jaar al een assortiment aan non-foodproducten opnam in zijn grotere winkels. AH volgde zo het voorbeeld van de grote Britse supermarktketens, die de afgelopen jaren een aanzienlijk marktaandeel hebben veroverd in non-food. In Nederland waren vooral discounters Aldi en Lidl jarenlang succesvol met speciale non-foodaanbiedingen.
Volgens Albert Heijn gaat de actie drie weken lopen en gaat het om A-merkproducten. Voor de actie geldt dat de aanbiedingen gelden tot het moment dat het product is uitverkocht, in tegenstelling tot de foodaanbiedingen van AH waarbij het meestal mogelijk is een bon te krijgen als een aanbieding is uitverkocht.