In 2016 is de omzet van de Sligro Food Group met 5,4% gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dat was vooral te danken aan goede prestaties binnen het segment Foodservice, want supermarktketen Emté kende opnieuw een omzetdaling.
Consumentenomzet Emté stabiliseert
De totale omzet van Sligro kwam in 2016 uit op 2,813 miljard euro, 5,4% meer dan een jaar eerder. Bij Foodservice groeide de omzet met 8,6% naar 1,986 miljard euro, met een autonome omzetgroei van 3,3%. Bij Foodretail, dat voornamelijk bestaat uit de supermarkten van Emté, daalde de omzet met 1,7% naar 827 miljoen euro, met een daling van de identieke consumentenomzet met 1,6%.
In het vierde kwartaal lijkt er wel een beetje verbetering te zijn voor Emté: de totale omzet daalde wel met 5% naar 210 miljoen euro, maar de identieke consumentenomzet bleef quasi stabiel met een daling van 0,1%. Het is wel al het vijfde kwartaal op rij dat de consumentenomzet bij Emté daalt. In het derde kwartaal was dat nog 1,8%.