Webwarenhuis Bol.com breidt zijn assortiment uit met een verrassende, nieuwe productgroep: witgoed. Het bedrijf is donderdag begonnen met de verkoop van wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Bol.com verwacht daarmee op termijn ‘enkele procenten’ marktaandeel te veroveren.
De verhoopte meerverkoop zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen, laat marketingdirecteur Michel Schaeffer weten. Ooit begon Bol.com met de online verkoop van boeken, maar intussen heeft de site zich ontwikkeld tot een warenhuis met cd’s, dvd’s, speelgoed, computer en kleine huishoudelijke apparaten. Zo is Bol.com uitgegroeid tot de nummer twee in Nederland op de markt voor webwinkels.
De uitbreiding met witgoed past dan ook in de strategie van de onderneming om steeds weer nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen, waarmee het voorbeeld van Amazon.com wordt gevolgd. Voor de toekomst ziet de onderneming zelfs ruimte voor nog meer uitbreidingen. Afgelopen jaar draaide Bol.com een totale omzet van 318 miljoen
euro, voor dit jaar rekent de webwinkel op een groei van boven de 10 procent.