De Britse online elektronicawinkel AO is in het derde kwartaal met 28,4% gegroeid in Europa. Daarmee doet de Europese markt het nog beter dan de thuismarkt, waar een groei van 10,3% was.
Groei op alle markten
“AO blijft vooruitgang boeken op zijn strategie op lange termijn, met omzetgroei in alle categorieën en op alle markten”, aldus CEO John Roberts. “We hebben goed gepresteerd in onze piekperiode, vooral op Black Friday.” De vergelijkbare omzet van AO.com steeg in het derde kwartaal met 12,3%: in het Verenigd Koninkrijk was dat 10,3%, terwijl die in Europa de hoogte in schoot met 28,4%. Dat is vooral te danken aan de expansie die het bedrijf het voorbije jaar kende op het Europese vasteland.
AO is sinds begin vorig jaar ook in Nederland beschikbaar, nadat het eerder al te vinden was in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Onlangs opende AO nog een nieuw distributiecentrum in Keulen, om de Europese markt zo beter te bevoorraden. In de eerste zes maanden van het boekjaar groeide de omzet van AO al met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro).