De plannen van Ronald van Zetten, Roland Kahn en Jaco Scheffers om online verder te gaan met de merknaam van het failliete V&D worden definitief opgeborgen. Er komt wel een nieuw online platform, maar niet meer onder de merknaam V&D.
Nieuwe weg ingeslagen
De drie legden vorig jaar ongeveer een half miljoen euro neer voor de aankoop van de merknaam van V&D. Toen was het plan om die online verder te zetten, maar dat idee wordt nu opzij geschoven. “We gaan een heel andere kant op”, zegt Van Zetten aan De Telegraaf. “Al gauw bleek dat de ict van V&D zo gammel was als maar kon. Daar konden we niets mee. We hebben geprobeerd het te vernieuwen, maar ook dat ging niet.”
Na gesprekken met leveranciers werd besloten om helemaal opnieuw te beginnen en een nieuw platform op poten te zetten. “We besloten in te zetten op de nieuwste ontwikkelingen in de markt en op de nieuwste technologie. Maar daar past de naam V&D niet meer bij. V&D heeft wel een enorme naamsbekendheid. Iedereen heeft er een gevoel bij, maar het is niet echt de naam van een moderne start-up.”
Veel meer wordt er niet gelost over de plannen. Van Zetten voegt enkel toe dat het over een innovatieve app gaat, die halverwege dit jaar gelanceerd wordt.