Bouw- en tuinketen Hornbach wil in Nederland snel groeien naar een twintigtal filialen. Vandaag opent alvast een twaalfde vestiging in Amsterdam en daarna staan er nog openingen gepland in Den Haag, Zwolle, Enschede en Duiven.
Immens assortiment
Hornbach kiest daarbij ook niet voor kleine vestigingen, maar wel voor megawinkels. De nieuwe winkel in Amsterdam zal zo een oppervlakte hebben van 20.000m² en de grootste vestiging, in Breda, doet het zelfs met 24.000m². De reden voor de grote winkels is niet ver te zoeken: Hornbach voert immers een assortiment dat bestaat uit meer dan 60.000 artikelen. “Al kom je bij ons voor één schroefje, we hebben we het”, aldus Hornbach.
De keten is nog steeds rotsvast overtuigd van het belang van de fysieke winkel: “Mensen kijken vaak eerst op internet, maar willen ook de spullen bekijken en vasthouden”, zegt CEO Albrecht Hornbach aan de Telegraaf. De keten doet ook niet aan kortingen of promoties, maar biedt wel de laagsteprijsgarantie. “Bij ons krijgt iedereen altijd dezelfde lage prijs. Klanten komen er snel achter dat dit voor hen het beste optie is”, meent de topman. Daarnaast wordt er ook veel geïnvesteerd in de webshop, die nog maar enkele jaren geleden werd opgestart.