Dat heeft Ahold-baas Dick Boer maandag gezegd tijdens een presentatie over de toekomstige strategie van Ahold. De uitrol van aanbiedingen die zijn afgestemd op het aankooppatroon van de klant moeten 1 tot 2 procent extra groei opleveren voor het supermarktbedrijf. De Amerikaanse dochteronderneming Giant-Carlisle is al succesvol met de indivuele aanbiedingen. Deze worden zowel gedaan aan klanten thuis als tijdens het winkelen. Recent deed Giant-Carlisle aanbiedingen de deur uit aan 2,5 miljoen klanten, waarvan er 2 miljoen verschillend waren.
Albert Heijn gaat voor de persoonlijke aanbiedingen ook samenwerking zoeken met partners, zowel in fabrikantenkringen als daarbuiten. De Nederlandse marktleider beschikt dankzij de bonuskaart over veel informatie over het aankooppatroon van vaste klanten. Dick Boer is ervan overtuigd dat de inzet van deze technieken zorgt voor trouwere klanten, die een groter deel van hun geld in de supermarkten van Ahold zullen uitgeven. Tijdens de presentatie liet de topman ook weten dat AH een proef start met afhaalpunten voor online bestellingen. De hele online omzet van Ahold moet de komende jaren verdrievoudigen van de huidige 500 miljoen euro naar anderhalf miljard.