Picnic komt per 3 mei naar Den Haag. Met de uitbreiding naar de hofstad begint de online super aan een verdere landelijke uitrol.
Snel verder groeien
De websuper maakte onlangs al bekend naar Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw, Den Hoorn, Bennekom, Ede en Veenendaal uit te breiden. In de loop van dit jaar volgen nog tien tot vijftien nieuwe steden, waaronder Apeldoorn, Gouda, Lelystad en Zoetermeer. Picnic opende enkele weken geleden een groter distributiecentrum in Utrecht om in een snelle verdere expansie te kunnen voorzien.
Deze week werd bekend dat enkele familiefondsen 100 miljoen euro gaan investeren in een verdere groei van het bedrijf.
Dagelijks online bestellen stijgt
De bezorgdienst met elektrische wagentjes en inkoop van alleen daadwerkelijke bestelde boodschappen slaat aan bij de consument, zo bleek onlangs uit het Koopstromen Onderzoek 2016 van I&O Research. Het aantal klanten dat online de dagelijkse boodschappen doet steeg overal, maar het marktaandeel klom het hardst in Amersfoort..
Hier ging Picnic anderhalf jaar geleden van start met het nieuwe bestel- en bezorgmodel. De online super bezorgt inmiddels met 90 wagentjes de boodschappen bij ruim 30.000 klanten in Amersfoort, Leusden, Soest, Utrecht, Maarssen en Almere.
Het team van Picnic, een initiatief van Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller, Bas Verheijen en Bouke van der Wal, werd recent uitgebreid met retailondernemer Gerard Scheij.