Dat heeft online marketing manager Maarten Sinnecker van D-Reizen donderdag gezegd tijdens de Emerce Performance. Het bedrijf wil de ambitie bereiken door de winkels en de online business verder te integreren. Zo worden alle verkopen op basis van de postcode van de klant aan een fysieke winkel toegekend. Als klanten op internet zoeken naar D-Reizen zien ze een telefoonnummer dat rechtstreeks doorverbindt met een nabij filiaal. Ook de online chatfunctie wordt vanuit de winkels gevoerd. Voor beide zaken is er wel een callcenter als back-up.
D-Reizen is dan ook geenszins van plan om het aantal winkels terug te brengen. Op dit moment heeft de zusterketen van supermarktbedrijf Dirk van den Broek 180 vestigingen in winkelstraten. De ambitie is om dit uit te bouwen naar tweehonderd filialen. volgens Sinnecker is dat een investering die de moeite waard is. ‘Winkels lonen de investering. Een online shop kan een conversie hebben van éénprocent. Bij de winkels is dat 10 procent.’