Ook Fresh Food Friends verlaat de Markthal Rotterdam. Tegenvallende resultaten nekken de samenwerking van versspecialisten Schmidt Zeevis, horecaslager Meat Fresh Food Friends en Treuren Wild & Gevogelte.
Een reeks afhakers
Een gezonde exploitatie van de verswinkel met terras bleek niet mogelijk, stelt eigenaar Pascal Martens in ad.nl. “Het afbrokkelen van de versbeleving in de Markthal heeft teveel invloed gehad op de onderneming”, zegt hij. “In de afgelopen 2,5 jaar heb ik gemerkt dat steeds meer Rotterdammers de Markthal links laten liggen.”
Fresh FoodFriends is een volgende in de reeks versondernemers die de locatie inmiddels vaarwel zegden. Onlangs sloot de Wereld van Smaak, een ander beeldbepalend concept in de Markthal, nadat het door de rechtbank failliet werd verklaard.
Ook wereldwijde prijzen en nieuwkomers
De locatie aan de Binnenrotte hartje Rotterdam mag te kampen hebben met een reeks tegenvallers, internationaal gooit het concept hoge ogen en ontving het meerdere prestigeuze prijzen. Zo viel de Markthal, architectonisch zeker een hoogstandje, enkele weken geleden in Las Vegas nog in de prijzen met de titel ’s werelds beste winkelcentrum.
Ook zijn er regelmatig nieuwkomers die een van de bijna honderd units in de Markthal betrekken. Zo startte een maand geleden de Pindakaaswinkel en op 1 juni begon delicatessenwinkel Ibericus met Spaanse specialiteiten. Binnenkort starten er ook nog Madame Cocos, Momade Cupcakes en het Kroketloket.
Toch haakten in de afgelopen tweeënhalf jaar met name de versdetaillisten af. Oorzaak: vooral tegenvallende resultaten. Hieronder waren verscheidene gespecialiseerde versspeciaalzaken die bijzondere versproducten onder de aandacht brachten. Ondernemers uitten vorig jaar hun bezorgdheid over het concept. Jaarlijks bezoeken maar liefst negen miljoen mensen de Markthal, maar dat zijn vooral dagjesmensen en toeristen die wel komen kijken en wat eten, maar nauwelijks boodschappen doen.