Het concern maakte onlangs internationaal zijn cijfers over het derde kwartaal bekend. Daarin steeg de omzet met 6,6% naar 2,58 miljard euro en het bedrijfsresultaat met 12,8% naar 191,2 miljoen euro. De Duitse thuismarkt is nog altijd goed voor bijna 60 procent van de totale omzet. De bouwmarkten en tuincentra in Duitsland waren ook de groeimotor in de eerste negen maanden van dit jaar. De omzet buiten Duitsland steeg weliswaar met 7,9 procent, maar dit kwam vooral door winkelopeningen.
In totaal investeerde Hornbach 121 miljoen euro in uitbouw, 43 miljoen meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Autonoom was sprake van een lichte daling van de omzet buiten Duitsland. “Tot nu toe hebben de slechte berichten over de Europese staatsschuldencrisis blijkbaar nog geen invloed gehad op het consumentenvertrouwen van de Duitse huizenbouwers, doe-het-zelvers en tuinliefhebbers. Integendeel, de woningbouw en renovatiemarkt functioneren hier goed. Bovendien scoren wij dankzij de kwaliteit van ons assortiment en advies goed bij de projectklanten”, zegt topman Albrecht Hornbach in een reactie op de cijfers.