Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.
Bij succes uitgebreid bij alle servicepunten
Bij de drie servicepunten, in Amsterdam, Den Haag en Hoofddorp, kunnen klanten onder andere hun bestellingen direct uitpakken en testen, retourneren zonder artikelen eerst online aan te melden, gratis gebruik maken van de cadeauservice en contact opnemen met een klantenservice-medewerker van bol.com.
Gedurende de zomermaanden zal het nieuwe concept in die drie winkels uitgetest worden. Ook de openingsuren worden mogelijk gewijzigd, naargelang de wensen van de klant. Als het nieuwe concept een succes is, dan wordt het systeem ontwikkeld naar een vast format voor zowel België als Nederland.
De afhaalpunten werden in 2013 al dienst genomen door bol.com en zijn momenteel te vinden bij meer dan 900 filialen van Albert Heijn. Daar kunnen pakketjes afgehaald en geretourneerd worden, en kunnen klanten via ‘Vandaag Ophalen’ hun pakjes nog dezelfde dag als die van de bestelling in handen krijgen.