Shoppingapp Wish maakt werk van een Europees hoofdkantoor in Amsterdam. Door ook in Europa aanwezig te zijn, wil het bedrijfje vooral meer lokale handelaars aantrekken om ook op het platform te verkopen.
5 miljoen bezoekers per dag
“Vorige week maandag kreeg ik de sleutel van ons kantoor in Wework in Amsterdam. Ik ben nu personeel aan het werven om de Europese activiteiten op te starten. Vermoedelijk hebben we eind dit jaar een eigen kantoor”, zegt topvrouw Sarah Hughes daarover aan Emerce.
Tegen het einde van deze zomer moeten er al een zestal mensen aan de slag zijn in Amsterdam en voor het einde van het jaar moet dat aantal nog verdubbeld worden. Die werknemers krijgen vooral de taak om Europese handelaars aan te trekken of om er voor te zorgen dat hun omzet via de app stijgt. Momenteel zijn het vooral Chinese handelaars die al de weg hebben gevonden naar de app, en daar tegen bijzonder lage prijzen hun producten aanbieden.
Een grote Europese marketingcampagne zal er alvast niet komen, want Wish zegt in Europa en Amerika al de nummer één te zijn op vlak van m-commerce. Dat doet het door te mikken op een andere doelgroep dan concurrenten als Zalando, AliExpress en Amazon. “We hebben een jongere doelgroep, want spreken meer de millennials aan.”
Wish zegt dat het dagelijks vijf miljoen bezoekers over de vloer krijgt en dat het een miljoen orders verwerkt. Iedere dag komen er 250.000 nieuwe geregistreerde gebruikers bij, waarbij 60 procent van de gebruikers vrouwelijk is. Wish wist verspreid over zes investeringsronden al 1,1 miljard dollar (net geen miljard euro) binnen te halen.