Daaruit blijkt dat de supermarkten onder de vlag van Emté een veel minder jaar hebben gehad dan in 2010: het bedrijfsresultaat nam met 6 miljoen euro af naar 7 miljoen. Ten opzichte van de eerder bekendgemaakte omzet van 811 miljoen is het rendement van de supermarktketen dus tot onder één procent gedaald. Investeringen in de ombouw van de Sanders-supermarkten en andere eenmalige kosten droegen bij aan de daling van het bedrijfsresultaat.
Slippens denkt dat de websupermarkt, waarbij ook wordt gedacht aan afhaalpunten, kan profiteren van de foodservice-ervaring van Sligro. “Wij profiteren van de fijnmazige distributie en de routeplannersystemen van onze foodservicedivisie. Wij zijn gewend om met kleinere bestellingen rond te rijden. Wij weten bijvoorbeeld dat het weer invloed heeft op de levertijden. Onze mensen bellen dan onze klanten dat de bestelling later komt of ze plannen een spoedroute in. Dergelijke kennis is bij andere supermarktketens niet in huis. Die rijden hoofdzakelijk met volle vrachtwagens van het distributiecentrum naar de winkels”, aldus Slippens tijdens de persconferentie.
Ahold is met Albert.nl op dit moment de enige speler in Nederland met een websupermarkt met redelijke dekking. Ook onder meer Coop en Boni zijn actief met webwinkels, terwijl Dekamarkt over een drive-insupermarkt beschikt. Albert.nl is onderdeel van het lopende conflict tussen franchisers en hoofdkantoor van Albert Heijn: de franchisers zien de websupermarkt namelijk als een interne concurrent.